NEPAL… wat een land! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Meike Kuipers - WaarBenJij.nu NEPAL… wat een land! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Meike Kuipers - WaarBenJij.nu

NEPAL… wat een land!

Door: meikekuipers

Blijf op de hoogte en volg Meike

09 Maart 2012 | Nepal, Kathmandu

Namasté allemaal,

Mijn eerste berichtje vanuit Kathmandu in Nepal. Waar moet ik beginnen met vertellen??
Woensdag zijn we veilig aangekomen na een vliegreis die, ondanks de 2 overstappen, erg is meegevallen dankzij de luxe die ik niet kende uit een vliegtuig. ’s Avonds aangekomen in ons guesthouse waar we ongeveer de komende 2 weken verblijven. Super aardige mensen hier, zoals de gemiddelde Nepalees kun je wel zeggen. Verbasend veel mensen spreken Engels en leggen ons veel uit.

Donderdag zijn we Kathmandu gaan verkennen. In 1 woord: chaos. Al het verkeer gaat door elkaar heen, inclusief koeien en honden. Spugende mensen overal (ja de verschillende gewoontes zien we snel). Ietsjes anders als in Nederland kan ik wel zeggen. We kijken onze ogen uit, maar komen ogen tekort. Echt alles is apart, mooi, oud en arm, maar het is schitterend om hier te mogen zijn. Gelukkig hebben we een goed restaurantje gevonden genaamd Gaia, op aanraden van Nederlanders. Hier is het eten echt heel lekker en we zijn alle 4 nog niet ziek geworden dus dat is voorlopig een goed teken.

Vandaag (vrijdag) zijn we voor de eerste keer bij de Selfhelp Group for Cerebral Palsy (SGCP) gaan kijken, de organisatie waar we de komende maanden ons afstudeerproject zullen uitvoeren. We zijn gebracht door de eigenaar van ons guesthouse die ons via de drukke straten richting Patan bracht een stuk rijden vanaf Kathmandu. In het begin was het nog wat onwennig bij de SGCP, maar na wat meer kennismaking heb ik een super positieve indruk en heb echt zin om daar aan de slag te gaan. De mensen zijn heel gastvrij en zij zijn ook blij met ons. Maandag gaan we beginnen met het meekijken en observeren in de schoolklassen bij de kinderen met cerebrale parese. Sommige kindjes kunnen goed Engels bleek en begonnen spontaan ons dingen te laten zien. Ik ben benieuwd naar volgende week!!

Morgen gaan we even kijken bij onze mogelijk verblijfplaats voor de komende maanden, hopelijk is het wat. Voor nu is het weekend, wel wat voor ons onderzoek uitwerken natuurlijk, maar vooral genieten. Want dat doen we hier, elke dag meer!!!

Jullie horen snel van me!

Iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes!

Liefs Meike

PS: foto’s zal ik binnenkort ook wat meer op mijn facebook zetten.

• 09 Maart 2012 - 17:31

Corrie En Co:

leuk om jullie verslagen te lezen, geniet en groetjes uit Enkhuizen.

• 09 Maart 2012 - 17:41

Pap En Mam:

Super om jou verhaal te horen Fijn dat het allemaal goed gaat, En daar is het dus ook "let op voor loslopende koeien en honden"
    En heb je al Nederlanders gesproken, zoeken elkaar toch op , en die weten ook meteen waar je goed kunt eten. Maar fijn dat je een goede indruk hebt gekregen van de SGCP, en die kiendjes wat zullen ze blij met 4 van zo'n meiden zijn. Nou samen lekker volgende week aan slag.
    Heel veel liefs uit VolkelXXX
    Pap en Mam

• 09 Maart 2012 - 17:55

Dimphy :

Super snel aan een berichtje, had me net aangemeld voor elk reisverslag 'n mail ontvangen hahah dus mooi op tijd en wat denk je ?? ping . . . berichtje uit Nepal !! leuk leuk !!
    Ik kan wel geloven dat ze blij zijn met jullie, 4 van die Hollandse meiden die aan de slag willen. Ja Meike en de raarste gewoontes kom je nu tegen. . . getverderrie spugende mensen, bah bah ! je zou er maar langs of achter lopen en zunne klik ontvangen. dus let op !!
    We blijven we volgen, groetjes en fijn weekend :) :) xx

• 09 Maart 2012 - 19:34

Bep En Jan:

hoi Meike.
    Ook wij gaan je volgen in dat verre Nepal, we zijn heel benieuwd naar alle verslagen die komen gaan. De eerste indruk is al heel positief, hopelijk blijft dat zo! We wensen jou en je vriendinnen alle goeds en...sterkte met 't wennen aan al die vreemde gewoonten! groetjes uit Volkel.

• 09 Maart 2012 - 20:24

Loes:

Leuk Leuk Leuk!!
    Meteen al een eigen kleedje zie ik op de foto ;)
    Ik geloof dat je je ogen uit kijkt daar, echt wennen! maar dat zal wel binnen die 3 maanden, die drukte.
    Restaurant ziet er ook niet verkeerd uit.
    Geniet dit weekend nog maar, voor het harde werken begint xxxxx

• 10 Maart 2012 - 13:41

Esther:

Meike!!!
    Leuk om het eerste verslag van je te lezen! Ik zie dat je je kledingstijl al wat hebt aangepast.. staat je goed zo'n kleed! Heel veel plezier, ik ga je verhalen zeker volgen!
    Liefs..

• 10 Maart 2012 - 15:11

Joost & Sheila:

Wow! Meteen al zo'n mooie zonsondergang op de foto. En idd al helemaal gekleed in de stijl van daar. Neem dit weekend maar lekker om te wennen en dan maandag fris aan de slag met de kinderen!
    Heel veel succes!
    x ons

• 12 Maart 2012 - 14:52

Janneke:

Hej Sis,

Eerste dagje vandaag van het project! Meteen al wonderen kunnen verrichten daar of is dat iets te optimistisch..?
    Hoop dat het goed ging allemaal en dan binnenkort overhuizen naar dat paleisje van jullie!
    Veel succes en ik ben nu iets minder jaloers op die zon daar, want die begint hier ondertussen ook lekker te schijnen!

Dikke smakkerd van je allerliefste zus!

Ps: Die sjaal staat je echt niet!

• 15 Maart 2012 - 17:41

Pap En Mam:

He Meike
    Hoe is t daar? we horen niks meer van je . "Het is zo stil aan de overkant"
    Vinden we niet fijn, weinig stroom hoorde we.
    Knuffel van ons XX

• 16 Maart 2012 - 09:05

Clemens En Sjaan:

Hey Meike.
    Voor jou is dus het avontuur in Nepal begonnen. Fijn dat je eerste indrukken zo positief zijn en wat zullen ze daar blij met jullie zijn. We gaan al je belevenissen volgen en wensen jou en je mede reisgenoten een hele mooie tijd.
    Groetjes Clemens en Sjaan van Dongen

• 19 Maart 2012 - 10:43

Toon En Annet:

Hallo meiden. Leuk om jullie verslag te lezen. Zo zie je maar hoe verschillend het overal is. Leuke shawls.
    Leuke foto's. Veel succes met de kids! Maar ook genieten!
    Veel liefs uit Boekel

• 23 Maart 2012 - 12:37

Mama:

meike jullie schrijven kijk maar eens in het foto album van afstudeer projekt nepal. maar helaas kunnen we dit niet openen?
    Jammer Groetjes XXX mams