Het aftellen is begonnen. - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Meike Kuipers - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen. - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Meike Kuipers - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen.

Door: meikekuipers

Blijf op de hoogte en volg Meike

27 Januari 2012 | Nederland, Nijmegen

Namasté!

Over iets meer dan 5 weken is het dan zover.. Dan ga ik samen met Malou, Sanne en Lonneke naar Nepal toe om ons afstudeerproject te doen. Via deze site kun jij al mijn verhalen volgen en hoeven jullie niks te missen! Wat we gaan doen in Nepal is voor een deel rond, maar de komende 5 weken moeten we nog veel theorie gaan uitpluizen op school om goed voorbereid naar Nepal te vertrekken. In Nepal gaan we aan de slag bij de Selfhelp Group for Cerebral Palsy. Hier zitten kinderen met CP die een hersenbeschadiging hebben opgelopen rond de geboorte. De opdracht aan ons is onderzoek doen naar de grootste belemmeringen waardoor ze niet goed mee kunnen doen in de maatschappij en bedenken hoe dit beter zou kunnen verlopen.

Om ons project goed te laten verlopen, zoeken we sponsors!
Ik wil jou vragen om mij met een kleine bijdrage te sponsoren . Dit om ons project tot een goed einde te laten komen. En daarmee zoveel mogelijk te kunnen betekenen voor de kinderen van de SGCP in Nepal. Kleine bijdragen kunnen helpen voor grote veranderingen! Iedere gift is welkom.

Op de website www.ergonepal.nl kun je volgen wat er gebeurt met het ingezamelde geld en het verloop van het project. Ook kun je op onderstaande websites meer lezen over de organisatie en de Nederlandse stichting ‘Holland Building’ Nepal.
www.cpnepal.org (De Nepalese organisatie) & www.shbn.nl (Stichting Holland Building)

Bijdragen kunnen worden over gemaakt op:
Rekeningnummer: 170028895. Tnv. M.W.M. Kuipers

De komende tijd moet er nog veel gebeuren.. Inentingen zijn al voor een groot deel gezet, paspoort, visum, genoeg medicijnen meenemen, kamer onderverhuren, OV opzeggen, nepalees leren (jaja) en vooral veel spullen kopen (nee ik heb nog steeds geen degelijke wandelschoenen in de kast liggen)
Op 6 maart 17.55uur zullen we op Schiphol vertrekken richting Londen, daar stappen we over en vliegen naar Qatar, in Qatar stappen we over om door te vliegen naar Kathmandu waar we op 7 maart om 16.40u zullen landen. Op 2 juni vliegen we weer terug richting Nederland waar we op 3 juni zullen landen.

Jullie horen binnenkort weer wat van mij!

Liefs Meike

• 30 Januari 2012 - 14:45

Mama:

Nou Meike , inderdaad het aftellen is begonnen. Over 36 dagen is wel snel, en je hebt het nog zo druk voor die tijd haha. We zullen je gaan missen, maar dit moet je zeker mee gaan maken, en natuurlijk gaan we jullie volgen.
    Succes met de voorbereidingen meiden, en genoeg centjes binnen halen!!

• 01 Februari 2012 - 11:49

Malou IJpelaar:

Hihi kei leuk:) Je hebt er al een heel verhaal op gezet:P! Goed bezig!!

• 02 Februari 2012 - 14:16

Corrie En Co:

dank je wel Meike voor de link, nu heb ik jullie allevier en kan jullie mooi volgen, succes met alles en als er nog wat is, gewoon vragen, groetjes uit Enkhuizen.

• 27 Februari 2012 - 10:12

De Lochtjes !:

Hallo Meike, yes de site gevonden,
    Zo te lezen komt het helemaal goed !
    Wij wensen jullie heel veel succes met alvast de voorbereidingen, maar dat gaat zeker lukken.
    Het telt nu idd af, nog 7 dagen !! olaola . . . keileuk Spannend !!
    Wij gaan je zeker volgen.
    Groetjes en dikke kus van ons. x

• 27 Februari 2012 - 11:40

José Beurskens:

Hoi Meike,

Had je mail nog bewaard, en heb een kleine donatie gedaan. Wens je heel veel plezier, succes met alles wat je daar gaat meemaken. En een goede reis!

Maak er wat moois van!

Gr. José (ergotherapeut Doorn)

• 03 Maart 2012 - 18:54

Familie Laarakkers:

Wat spannend Meike.
    Een goede reis gewenst en een supertijd in Nepal.
    Groetjes vauit Schadron

• 04 Maart 2012 - 12:40

Hester Van Geel:

Hoi Meike,
    Op de valreep kan ik je nog een hele goede reis en een mooie tijd wensen! Geniet ervan en doe goed werk!
    Groeten, Hester van Geel
    (ergotherapeut MRC Doorn)

• 05 Maart 2012 - 19:21

De Lochtjes,:

Nu is het aftellen echt begonnen, nog minder als 24 uur olala !
    Backpack zal wel klaar staan en de laatste dingen worden nog ff doorgenomen, heb ik dit en dat ? spannend.
    en dan morgen ist zover, wens je nog ff een hele goede vlucht en heel veel succes maar ook belangrijk heel veel plezier !
    maar eerst nog een fijne avond met paps en mams en natuurlijk je allerliefste schat.
    En dan . . op tijd naar bed !! wens jou voor strakjes een fijne nacht, welterusten en morgen gezond weer op. Groetjes aan de andere meiden ! doei doei ! xxx Dimphy :)

• 06 Maart 2012 - 14:42

Tineke:

Hopelijk heb je een beetje een goede vlucht achter de rug.. (het blijft toch altijd een gedoe met die backpack:D)

Ik zou zeggen veel succes, maar ook veel gaan zien en doen.
    Ik ga je zeker volgen via de site!

• 06 Maart 2012 - 18:53

Theo En Ans Rovers:

Meike, goede reis vandaag.
    Veelsucces in Nepal.
    groetjes Theo en Ans

• 08 Maart 2012 - 13:41

Dimphy Van Der Locht:

En al een beetje kunnen slapen of is de spanning nog te groot :0 ?
    Nu jullie veilig zijn geland is ook Volkel op de Mat neergestreken met een super mooi verhaal en . . . mooie foto. ja echt keileuk !
    Nu komt het helemaal goed met jullie nu de Volkelse mensen het stukje kunnen lezen wat jullie daar
    "uitspoken" haha succes !
    Groetjes uit het zonnige, bijna lenteachtige Volkel.
    xxx ;0

• 09 Maart 2012 - 09:01

Mama:

En Meike , het Holifeest gevierd, Bij jullie is dus nu het Hindoestaans Nieuwjaar . Wat jij vertelde. Het staat hier in de krant.haha. Ook met verf gegooid.En net als hier oud op nieuw gevierd ? Groetjes van ons, XXX